22 Ocak 2013 Salı

BENİ DİKİŞTEN SOĞUTAN HIRKA=((



             Daha önce şu yazımda anlatmıştım bu hırkayı. Burda dergisinde üst resimdeki hırkanın kalıbını çıkarmış, kesimleri yapmış bir köşede dikilmeyi beklediğinden bahsetmiştim. Bugün bitirmek için oturayımda 3 saate biter diye planlıyordum kendimce ama tam bir hayal kırıklığı oldu. Modelin orjinalinde astarsız daha pratik bir kumaş önerisinde bulunulmuştu, ben daha ışıl ışıl bir şey olsun istedim simli pamuklu ketenimsi bir kumaş içi için astar ve kenarlar içinde gri simli biye almıştım.
             Bugün dikmek için oturdum nihayet, şöyle bir kalıba baktım burda kalıplarının bir beden büyük olur hep bana onu düşünerek her yerinden bir beden küçülttüm zaten biçtiğim kumaşı=(( tabi ben bunları yaparken sabahın sekiziydi elimde kahve hafif uykulu bir hal içinde astarlı yapacağımı unutmuş ve kesmiştim artık=((( kumaş kenarları atan pis bir kumaştı overlok makinesi olmayan ben astarla kurtarmayı planlamıştım oysa=(( tüm planlar alt üst oldu. Yapacak bir şey yok astarsız çalışacaktım olmazsada atacak.
            Neyse diktim tam üstüme oldu ama dikiş kenarlarından hep sökülmekli bir hal içindeydi eğer duruşu hoşuma gitmeseydi devam etmeyecektim de neyse beğendim ve başladım deli gibi sürfile ayağı ile her bir kenarı geçmeye=(( işte bu aşama beni delirtmişti ve mümkünse 1 ay falan dikiş makinesini bile görmek istemediğimi söylenmekle birlikte aynı anada hırs yapıtım o aşamayı da bitirip son aşama biyeleri geçtim ve temizledim ama saat 3 olmuştu ve ben o hırkayı bırak giymeyi görmek dahi istemiyordum=(( hatta resimleri çekmeden ütülemem gerekti kenarları ama onu bile yapmadan çektim fotoğrafları.
            Astarsız olması içi dışı bir olmasını sağladı daha şık durdu bence. Ancak ve ancak hiç kullanışlı olacağını düşünmüyorum çünkü takı takmayı seven ben her yere takılıp ip çekmeye müsait bu hırkayla nasıl başa çıkarım bilinmez :S
            Aslında kalıp o kadar basit bir kalıp ki gerçekten 1 saatte rahatlıkla bitecek bir hırka tümgünüme, tüm sinir sistemime ve dikiş merakıma mal oldu, sadece minicik bir dalgınlıktı oysaki=(( akılsız başın cezasını ellerim ve sabrım çekti=))) Şaka bir yana dikişten bıkmam mümkün değil de=)) biraz molaya ihtiyacım olduğu kesin, bugünü sildiğim de hafızamdan hırkayı da giymeye başlarım inşallah;)


Hırkanın Yaka Kısmı 


Boydan Görünüm


Arkadan Görünüm



Bel Kısmı


Buda Ben Tüm Bunları Yaşarken Müzik Dinleyen Dumanın Keyfi =((

4 yorum:

  1. Çok şık olmuş ellerinize sağlık.Bence yaka kıvrımlarından dolayı astarsız olması dahi iyi olmuş.
    Benimde niyetim var bu modelleden dikmeye fakat elimdeki kumaş yeter mi bilmiyorum,tam olarak kaç metre kumaş kullandınız?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Öz Modiş yorumunuz beni çok memnun etti=)Haklısınız sonradan bende astarsız olmasının daha iyi olduğunu düşündüm aslında=)) Ben bu kumaşı pazardan parça olarak almıştım 2,5 metreydi sanırım ve tam olarak yetti hatta belindeki kuşağı eklemeli yapmak zorunda kaldım. Birde ben boy kısmını dergideki kadar uzun yapmadım daha kalça altı bir boy istedim. Benim gibi dikişe yeni başlayanlar için bile rahatlıkla yapabileceği aynı zamanda kullanışlı bir model. Sizede şimdiden kolay gelsin ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Elimde 2.5m bu modeli yapabileciğim yünlü bir kumaşım vardı.Boyu nekadar denk gelirse okadar yapmayı düşünmüştüm.Yeticek olmasına sevindim,dergide 3m yazınca kumaş için üzülmüştüm.Bende teşekkür ederim.Biran önce başlamalıyım :)

    YanıtlaSil
  4. Hatta ben kumaşımı parça olarak almıştım bazı köşeleri kesikliydi tamamını kullanamadım belkide 2,5 tan daha az bir alandı, boyları ayarlayamazsam diye kumaşı ortadan ikiye böldüm birine ön kalıbı diğerine arkayı anca ayarlayabildim, sizin kumaş mutlaka yeter =)) Gönlünüze göre olur inşallah, Kolay gelsin;)

    YanıtlaSil