9 Ocak 2013 Çarşamba

KEDİ ALMAK İSTEYENLERE BİR TAVSİYE: RUSSİAN BLUE



Kızımın resmi ile açılış yapmak istedim. Tanıştırayım bu benim kızım duman kendisi Russian Blue kırması 2 yaşında bir dişi. henüz 1 haftalıkken evlat edindik ve o gün bu gündür burun buruna yaşıyoruz desem abartmış olmam inanın. önceleri hiç bir evcil hayvan bakmışlığım yoktu eşimin tavsiyesi birazda benim tüylerinin rengine bayılmam dolayısıyla evimizin 3. bireyi oldu kendileri. bireyi diyorum çünkü evin sahibi o biz onda misafiriz gibi bir haller içinde hanım =)) Dişilerin kısırlaştırılması gerek bilirsiniz fakat ben bir kere anneliği tatmasını istedim elinden bu hakkını tamamen almak bana vahşice geldi ve oda beni kırmadı =)1 yaşında 4 güzel torun verdi bize sağ olsun birbirinden güzel 2 kız ve 2 erkek torun. Bir tanesi kendi boynundaki dümdüz kremden, iki tanesi kendi grisinden, bir tanesi de kırçıllıydı. bebeklerini 2 ay emzirdikten sonra onlara da aile bulduk ve yanımızdan ayırdık. Şimdi hepsinin kedilerini çok seven aileleri var. Cins kediler oldukları için aile bulmakta hiç zorlanmadık=))) 

Torunum =)
 Torunum=))
 Torunum=))
 Torunum =)
 Buda dumanın uyku halleri =))

 Neyse gelelim asıl meselemize doğumdan sonra yazın sorunlu bir kısırlaştırma ameliyatı atlattık. sorunlu diyorum çünkü bu cinsin en sevdiğim özelliklerinden biri olan aşırı sahiplenmeden kaynaklandı. Duman bize çok düşkün ve onu veterinerde bırakınca terkettik zanneti sanırım 3 gün hiç bir şey yemedi, yemediği gibi intihar etmeye kalktı sabaha kadar kumunu yedi. E ertesi günü onu gören ben deliye döndüm tabi evde bakıma geçtik artık veteriner evimize geldi iyileşinceye kadar ki düşünün sabah-öğle-akşam sürekli ziyarete gidiyorduk eşimle birlikte ve biz gidince sadece yemek yemeye çalışıyordu ama göstermelik oda=((


Çok şükürki öyle böyle hepsini atlattık sonrada hızla kilo almaya başladı tabi=)) Ama seviyorum ben onun bu halini yumuşacıkkkk=)))


 Gelelim kedimin Özelliklerine Kedi Almayı Düşünenler İçin;
1) Öncelikle size çok sadıkkkkk inanamayacağınız kadar sağlık
2) tuvalet terbiyesi kazandırabildiyseniz eğer kesinlikle evdeki kumuna dahi yapmak istemiyor miyavlayıp dışarı çıkıp geri geliyor. Ama bizim evimiz bahçeli o sebeple rahatız ama bu imkanı olmayanlar için evdeki kumlarda ideal bence.
3) Çok mu çok akıllı iyi yada kötü söylediğinizi ses tonunuzdan anlayıp ona göre hareket ediyor
4) Çok oyuncu olduğunu söyleyemem ama çok sabırlı benim her türlü işkenceme rağmen sonuna kadar sabrediyor=))
5) Biz bebekken aldığımız için eğitebildik mesela mutfak onun yasaklı alanı ve kesinlikle çok dikkatli o sınırlarda=))
6) Biz şöminenin içini dumanın süt-su-mama yeri yaptık bize geldiğinden beri ve o alan dışında et dahi verseniz başka hiçbir yerde yemiyor. Bu özelliğine bitiyorum. Bazen kahvaltıdan sonra ona kalan salam sosislerden veriyoruz ve ağzında yemek tabağına kadar taşıyıp orada yiyor kesinlikle başka alanda verseniz de yemiyor.
7) Çoğu kişi kediler yıkanmaz diyor ama duman bahçede de dolandığı için ben yıkıyorum bazen. kesinlikle tek bir sorun çıkarmıyor işkencenin bitmesi için sadece öylece bakıyor ıslak ve köpüklü o haline hiç kıyamıyorum ya=))Hem yıkandığında tüyleri öyle yumuşak oluyor ki ve mis gibi de kokuyor.
8)  Eğer üzgünseniz bunu mutlaka anlıyor ve kucağınıza çıkıp kocaman kocaman gözlerinizin içine bakıp miyavlıyor ellerinizi yalıyor ve kafasını size sürtmeye başlıyor sizi sakinleştirmek için. Benim en dayanamadığım halidir o
9) Kediler genel olarak evde pek değişiklik sevmezler yeni bir eşya aldıysanız gider hemen koklar ve sürtünerek kokularını bırakmaya çalışırlar bu onların sahiplenme davranışıdır.
10) duman misafirperver bir kedi değil ama bu misafirleri korkuttuğu anlamında değil kesinlikle. Eğer kokusunu bilmediği biri geldiyse sessizce 2.kata çıkar ve misafir gidinceye kadar orada kalır. Yani misafirinizi kesinlikle rahatsız etmez.  (Kediler kokuyla tanırlar o sebeple kokusunu bilmediği dedim )
11) Tüy sorunu neredeyse hiç yok. tüyleri kısa olduğu için sık sık taramanız da gerekmiyor. Ben banyodan banyoya tarıyorum tüylerini. Aslında üşenmesem hep taramak isterim öyle sevimli mır mır yapıyor ki bu onun çok hoşuna gidiyor.
12) Kediler düzeni severler kendilerine ait mama kapları ve bir sepet onun dışında bir istekleri yok ki birde kocaman sevgi=))) ben iyi ki de almışız diyorum her gün.
kedim değil kızım diyorum zaten evde bir ses, nefes, can oluyor bana. Ben özellikle de çocuklu ailelere ve yalnız yaşayanlara öneriyorum. Arkadaş olmak konusunda inanın bazen insanlardan daha ilerideler.



İYİ Kİ DE BİZİ AİLE OLARAK SEÇTİN KIZIM İYİ Kİ VARSIN ;) 

1 yorum:

  1. oyyyy maşallah güzel Duman'a ve minnoş bebişlerine.. Allah onlara uzun sağlıklı ömürler nasip etsin. Onlarsız bir hayat düşünemiyorum, hiçbir hayvana kıyamıyorum, keşke herkes bizler gibi duyarlı olsa..

    YanıtlaSil