8 Ocak 2013 Salı

NOEL KIZ ELBİSESİ YAPIMI





Bir arkadaşımın telefonu üzerine 3 saatte dikmeyi başarmak zorunda kaldığım şirin bir noel kız kıyafeti. evde oturmuş Burda dergilerini karıştırırken yakın arkadaştan bir telefon gelir;
- Melikecim 3 saate bana noelkız kıyafeti yapman gerek lütfennnnnnnnnnn
- Nasıl yaa noel? Kız? Kıyafet? 3 saat?
- İyide biliyorsun canım ben tunik dışında hiç bir şey dikmişliğim yok kaldı ki kloş etek, askılar, eldiven, şapka :S delirmiş olmalısın
- Yaaaaa yaparsın ne olacak elbet bir gün kloş etek dikmeyi deneyeceksin işte sana fırsat
- Fırsatmı? İyide kumaş bile yok bendeeee
- Artık var ben aldım yoldayım sana geliyorum
- Geliyorsun?
- Evet 15 dk oradayım sende  minik bir araştırma yap işte demesi ile bende internette minik bir araştırma yaptım =)) deli cesareti edip kafama göre kestim biçtim diktim=))) zor değilmiş en azından onu öğrendim. Çok profesyonel bir iş olmadı belki ama fenada olmadı hani;)
Kumaşı ikiye katladım, bel ölçüsünü geniş tuttum lastik takacağım için, askıları ölçü ile yapmadım açıkçası arka askıları uzun tutmaktı amacım önü ise biraz daha kısa. Çünkü zaten fiyonk şeklinde arka ve ön askılar önde birleşeceği için çokta uzunluğu mühim değildi  ne kadar uzun o kadar iyi=)) Eldiven için ise dirsek kısmını 40 cm bilek kısmını da 25 cm yapıp iki yanı birleştirdim ucuna da beyaz biye geçtim. İnanın o tüğleri el ile dikmek tüm Elbiseyi dikmekten daha fazla zaman aldı. Şapkayı ben dikmedim o hazır alındı.
Fotoğraflarda aşama aşama göstermeye çalıştım ama isteyen olursa dilim döndüğünce anlatırım.
Eğlenceli bir tecrübe oldu benim için;)

1 yorum: